🛈  Upozornění: v pátek 5.7. a sobotu 6.7. bude naše prodejna UZAVŘENÁ  - více

Navštivte naši prodejnu a servis v Mělníku.

Košík(0)

Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Testy a recenze

Test - Haibike Nduro 7

05.11.23 | 1851x přečteno


Pozor, velikán! Na 180 mm zdvihu vpředu i vzadu je Nduro největším kolem v katalogu Haibike. Zdvih 180 mm je v horské cyklistice také poměrně vzácné, obvykle vyhrazené pro několik freeridových nebo bikeparkových kol. K čemu to tedy může být u elektrokola? Na tuto otázku jsme se pokusili odpovědět tímto testem Haibike Nduro 7.

Sdílet



Test - Haibike Nduro 7

HAIBIKE NDURO 7

Základní vlastnosti

Motor

YAMAHA PW-X3

Kola

29/27,5"

Výkon

85 Nm

Přehazovačka

12 rychlostí

Baterie

720 Wh

Zdvih tlumičů

180 mm
    
    

Je čas si hrát! Zcela nově vyvinuté Nduro 7 je jako doma na nerovných stezkách a přijímá všechny výzvy. Je skvělou hračkou pro všechny příznivce freeridu a nadšence do bike parků, kteří hledají odolné a hbité elektrokolo s velkou porcí zábavy. Zcela nový, lehčí a ještě výkonnější motor Yamaha PW-X3 s kroutícím momentem 85 Nm vás během chvilky dostane nahoru na váš oblíbený trail. 

Nově navržená geometrie Fifty-Fifty zaručí, že nemusíte obětovat výkon ani při technicky náročné jízdě do kopce, ani při nejnáročnějších sjezdech. Díky 180mm přednímu a zadnímu zdvihu, kombinaci různé velikosti kol a svižným čtyřpístovým kotoučovým brzdám Magura MT7 máte všechno, co potřebujete, abyste to rozbalili.

Rám

Jedna věc je jistá, toto Nduro 7 se nezdá. Rám je celý z hliníku, masivní a funkční stránka kola se zdá být na prvním místě při vývoji. Kolo vypadá působivě, zvláště když ho vidíte na vlastní oči, a nenechává žádné pochybnosti o svém účelu. I přes tento předimenzovaný vzhled však rozeznáváme rukopis Haibike s výraznými úhly za trubkou řízení nebo téměř čtyřúhelníkový design zadního trojúhelníku.

Mezi další charakteristiky podvozku patří „mullet“, to znamená 29″ přední kolo a 27,5″ zadní kolo. Zadní kolo je také vybaveno pneumatikou s velkou šířkou (2,6″ ve srovnání s 2,4″ vpředu), jak jsme již viděli u jiných modelů v této řadě. Obvykle je tento typ volby ráfků motivován dvěma důvody: získat prostor pro velký zdvih bez přílišného prodlužování rámových vzpěr nebo přináší lepší ovladatelnost a hravost elektrokola v terénu. U tohoto Nduro 7 se jedná jistě o oba důvody.

Najdeme zde i klasiku od Haibike a to systém MRS, který vede po celé spodní rámové trubce, jako na mnoha jiných elektrokolech této značky. Cílem je nabídnout možnost, k uchycení různých doplňků, jako je klasická nebo magnetická láhev, Range Extender, brašnu nebo dokonce zámek. V praxi to možná není tak zajímavé, jelikož si vždy musíte vybrat, a především to znamená, že na kolo nemůžete přidat více příslušenství najednou. Je navíc handicap, že vždy musíte využít pouze originální příslušenství.. Chápeme tuto možnost například u městského kola, ale již méně u modelu sjezdového horského kola, jako je toto Nduro 7.

Kromě toho tu máme klasické kabelové průchodky, které umožňují vedení bowdenů a lanek uvnitř rámu. Rám má ochrany na nejexponovanějších místech, i když za nás jsou na některých místech moc malé a nedostatečné. Zaznamenali jsme také přítomnost, dobře promyšlené, malé gumové ochrany na spojení rámových trubek a zadního trojúhelníku, která zde zabraňuje hromadění zeminy nebo kamenů. 

Motorový systém

U značky Haibike se používají tři motorové jednoky od značek: Bosch, Yamaha a Fazua. První dva jsou osazovány u„velkých“ elektrokol, zatímco poslední Fazua je prozatím vyhrazena jedinému lehkému elektrokolu v řadě Lyke . Na modelech Nduro je osazen motor Yamaha PW-X3 s velkokapacitní baterií 720 Wh.

PW-X3 je nejnovější generací špičkového motoru Yamaha. Ve srovnání s PW-X2 výrobce motoru zapracoval hlavně na pouzdru, aby snížil objem a hmotnost, což byly slabé stránky předchozí generace. Výsledkem je, že motor nyní dosahuje váhy 2,75 kg a točivý moment 85 Nm oproti 3,1 kg a 80 Nm dříve.

Vše o motoru YAMAHA

Výrobce motorů pro elektrokola YAMAHA si pro novou sezónu připravil hned několik zajímavých novinek, které si shrneme v následujícím článku. Představíme si novým elektromotor YAMAHA PW-X3, display Interface X a plně integrovanou baterii.

Konečně je to tady! Vzhledem k tomu, že PW-X2 byl jen zdokonalením prvního motoru eMTB společnosti Yamaha, byl nový PW-X3 velmi očekáván. Byl navržen od základů, včetně nové baterie, displeje a dálkového ovladače. Co může nový motor Yamaha 2022 ebike udělat, co jeho předchůdce nemohl a jaký typ kol můžeme očekávat, že z něj pocházejí?

Baterie je jako obvykle umístěna ve spodní trubce a držena na místě zámkem, což usnadňuje vyjmutí, pokud ji chcete nabíjet samostatně, nikoli na kole. Nabíjecí port na kolo se nachází nad motorem. Je chráněn gumovým krytem. Budete muset dávat pozor, abyste ho neztratili, protože není připevněn k rámu.

Po stránce ovládání je kolo osazeno malým ovladačem vedle rukojeti a velmi jednoduchých displejem uloženým za řídítky, trochu jako Shimano. Je dobře čitelný a díky uložení je dobře chráněn proti pádu, ale kvalita výroby je o něco menší, než by jsme si představovali. Plasty nejsou příliš líbívé a držák není příliš pevný, díky čemuž nedrží displej tak stabilně jak u jiných variant displejů.

Při jízdě je toto usazení displeje méně rušivé a soustředíme se především na diody zobrazující stav baterie (5 diod) a ty, které indikují režim asistence (5 diod + barvy). V tomto ohledu, je displej zredukován na naprosté minimum, neplatí to ale pro úrovně asistence, protože k dispozici je nejméně pět režimů: + Eco, Eco, Standard, High a Extra Power.

Odpružení

Zmiňovali jsme to na začátku článku, Nduro má vpředu i vzadu zdvih 180 mm. Nadstandartní zdvih, který je dosažen díky obvyklému 4 barovému závěsu Haibike, který je rozpoznatelný podle jeho zadního otočného bodu umístěného nízko a velmi daleko od osy kola.

Byli jsme docela zvědaví, co všechno může německá značka nabídnout při takovém zdvihu. 180 mm není ovladatelná jako 150 mm, ale může nabídnout větší rezervu pro citlivý start závodu při eliminaci největších otřesů, při špatné technice jízdy ale může zasáhnout do pohodlného šlapání.

Na našem Nduro 7 se o vše stará vidlice Fox pomocí 38mm noh Performance vpředu (Grip cartridge) a tlumič Float X2 Performance vzadu. Jejich možnosti nastavení jsou omezenější než u řady Performance Elite nebo Factory, což může být na druhou stranu výhoda... neboť někdy je jednodušší řešení daleko funkčnější a uživatelsky přívětivější.

 

Geometrie

Úchvatný do trailů, ale Haibike Nduro je také velkorysý v geometrii, o čemž svědčí úhel natočení řidítek 63,5° a dlouhé ramenové vzpěry (460 mm). Díky tomu je celé kolo obzvlášť dlouhé a rozvor přesahuje 1300 mm od velikosti L. To je vzácné! Kromě toho máme poměrně klasické, moderní a všestranné rozměry, jako je úhel sedlové trubky 77° nebo u velikosti M dosah 455 mm.

Osazení

Na straně brzd je to velmi dobré, protože zde jsou osazeny brzdy Magura MT7 s 203 mm kotouči .Není pochyb, že v případě problémů můžeme vždy zastavit na pětníku! Brzdy Magura mají pověst, že se občas zavzdušňujií, ale během našeho testu pracovaly na jedničku.

Podvozek je také dokonale přizpůsoben typu kola, protože můžeme využít výhody Mavic E-Deemax s Schwalbe Magic Mary Super Trail Super Soft vpředu a Schwalbe Big Betty Super Gravity Soft vzadu. Pevné osy a měkké pláště, to bychom rádi viděli častěji!

Na druhou stranu Haibike chtěl asi ušetřit na straně řazení: kazeta Shimano Deore, přehazovačka a řazení SLX. To znamená, že vše je funkční, ale ne top provedení. Nebyla by tedy řada Linkglide v Deore XT zajímavější pro takto vysoký model, aniž by příliš zvyšovala náklady, to už zůstane nezodpovězenou otázkou?

Trailový test Haibike Nduro 7

Obvykle se v testu snažíme dělit své dojmy na dobré a takové které by se daly zlepšit. Nebo na vlastnosti pro všeobecné použití, ty které budou vyhovovat většině rekreačních cyklistů a nadstandartní osazení pro náročné a zkušenější cyklisty. 


Do kopce se motor Yamaha PW-X3 snaží poskytnout dostatečnou pomoc, aby mohl systém posunout vpřed.

První režim (+Eco) nestíhá ani smazat vyšší váhu elektrokola, asi abychom navodili dojem, že jezdíme na klasickém kolem, režim (Eco) na tom je již lépe. Nejzajímavější jsou pro nás poté tři nejvýkonnější režimy (Standard, High a Extra Power).


3. generace motoru Yamaha má vyřešenou většinu drobných nedostatků, se kterými jsme se mohli potkávat u předchůdce Yamaha PW-X2. To co by se dalo dotáhnout ještě o něco lépe je někdy až přehnaná citlivost motoru.  Když stojíte s jednou nohou na pedálu, klika se chvěje a říká nám tím, že je nachystaná ke startu. Na jednu starnu výhoda okamžitého startu, někdy však může trochu nečekaně překvapit. Nicméně je to otázka chvilky, kdy se s tím jevem naučíte pracovat. 

Z kopce na začátku testování nastupuje strach z váhy. Ale po pár najetých kilometrech dostanete kolo do ruky a váha kola pocitově až překvapivě mizí .. Ve výsledku je Nduro o něco náročnější na jeho zkrocení především v extrémně prudkých výjezdech, ale v rámci běžné jízdy nás váha nijak zásadně nelimitovala. Naopak můžeme vypíchnout velmi stabilní projev ve vyšší rychlosti a výborné žehlení terénních překážek. 

Verdikt

Model jistě není určen na běžné ježdění po cyklostezkách, zde by nás jeho geometrie jistě limitovala, ale pokud si chcete zadovádět mimo hlavní cestovní tahy, v lese, či při horském sjezdu, zde tento model splní svoje poslání.

Yamaha PW-X3 nás okouzlí svým výkonem a rychlou odezvou na pedálu, konstrukce motoru PW-X3 je zaměřena na výkon motoru a udržuje vysoké hodnoty točivého momentu navzdory drastickým zmenšením velikosti a hmotnosti. 

Díky kombinaci 180 mm zdvihu, varianty mullet, kdy vpředu je kolo o průměru 29" a vzadu 27,5" a účinných čtyřpístkových brzd od značky Magura se nemusíte bát ani v tom nejpřísnějším terénu.
 

Výhody: 

  • Silný a přesný motor Yamaha PW-X3
  • Velmi výkonné čtyřpístkové brzdy Magura MT7
  • Nezávislý, moderní design
  • Hbité a živé ovládání
  • Superendurová vidlice FOX 38
  • Vysoká kapacita akumulátoru 720 Wh
  • Možnost přídavné baterie o kapacitě 320Wh 
  • MRS systém pro příslušenství

Nevýhody: 

  • menší všestrannost modelu
  • pouze jedna barevná kombinace
  • Pro drobnější cyklisty o něco vyšší váha 26,7 kg 

Fotogalerie

Produkty z řady Nduro

Souvisejicí produkty

Plná prodejna elektrokol - Mělník

Akumo.cz - největší specializovaná prodejna elektrokol na trhu. Na prodej a servis elektrokol se orientujeme již od roku 2007 a za tu dobu jsme se vyprofilovali do pozice jedničky na tuzemském trhu. Naším cílem je to, abyste si v klidu mohli prohlédnout elektrokola různých značek, s možností vyzkoušení na vnitřním i venkovním testovacím okruhu.

Velký důraz poté klademe na odbornost našich zaměstnanců a špičkový servis, který je nedílnou součástí spokojenosti našich zákazníků. K dnešnímu dni máme v provozu několik desítek tisíc elektrokol, u kterých zajišťujeme kompletní asistenční a servisní služby. 
 


Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál…


Porovnání produktů zavřít

Zboží bylo přidáno do porovnání produktů.

Cookies

Naše společnost používá soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům. Kliknutím na tlačítko přijímám nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.