🛈  Black Friday: vysoké slevy na elektrokola a příslušenství platí pouze do 2.12.2024 - prozkoumat

Navštivte naši prodejnu a servis v Mělníku.

Košík(0)

Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Testy a recenze

Jak vybrat správně elektrokolo?

14.02.22 | 28206x přečteno


Při výběru nového elektrokola nemusíte mít hned konkrétní představu, co hledáte a potřebujete. Proto jsme pro vás připravili jednoduchého průvodce, který vám pomůže vybrat to správné elektrokolo.

Sdílet



Jak vybrat správně elektrokolo?

Vývoj potvrdil, že elektrokola  mohou být skutečně pro všechny. Mnohým z nás otevřela nové možnosti, rozbořila mýty a stereotypy. Jestli patříte mezi ty, kteří právě elektrokolo vybírají, pomůžeme vám se zorientovat v dnes již velmi široké nabídce, která na první pohled může působit nepřehledně a složitě. Připravili jsme několik zásadních bodů, na které je potřeba při výběru vhodného elektrokola dát pozor. Při výběru kola doporučujeme nehledět pouze na cenu, ale i na to, na jaký typ využití kolo pořizujete. Jen tak se vyhnete zklamání z koupě nového produktu, který nesplní vaše očekávání či potřeby. Mějte na paměti, že elektrokolo si nekupujete na jednu sezónu, ale mělo by vám v ideálním případě sloužit tisíce kilometrů po dobu mnoha let. 

Nabídka jednotlivých výrobců čítá dnes již stovky typů elektrokol a to samozřejmě rozhodování pro konkrétní model značně komplikuje. Orientace mezi jednotlivými modely a značkami může být pro zákazníka doslova „noční můrou“ a případná mýlka hodně drahou zkušeností. Pojďme se tedy společně podívat, na co si dát pozor a co vše při výběru nového elektrokola zohlednit.

Pohled do naší mělnické prodejny

Připravte se

Než se pustíte do výběru konkrétního modelu, měli byste si umět odpovědět na pár otázek, které jsou při výběru elektro kola zásadní.

Kdo na elektrokole bude jezdit a jaký tvar rámu preferujete?

Výběr kola je vždy dobré přizpůsobit vašim návykům, zdravotnímu stavu a kondici. Je například zbytečné nutit se do vysokých rámů, pokud víte, že se vám na takové kolo hůře nastupuje. Na trhu máme dnes kromě ryze pánských a dámských rámu už i varianty univerzální (tzv. unisex), proto si i muž dokáže vybrat důstojné elektrokolo se sníženým nástupem.

Za jakým účelem si elektro kolo pořizujete a kde budete na kole nejčastěji jezdit?

Žádné elektrokolo není univerzální, a proto je třeba, abyste si před návštěvou prodejny rozmysleli, kde a jak budete chtít kolo převážně používat. Má být do terénu, zvládnout dlouhé výlety, nebo stačí pouze kratší přejezdy po městě

Elektrokola můžeme ve zkratce rozdělit na turistická – krosová, horská, městská a skládací. Městská jsou stavěná na nenáročné projížďky, skládací mají hlavní přednosti ve skladnosti a jednoduchém transportu, krosová kola vynikají především na delší trasy a výlety po silnicích a v lehkém terénu a horská elektrokola zvládnou vysokou zátěž i v nejnáročnějším terénu. 

Jaký očekáváte dojezd?

Dojezd je jeden z nejčastěji zmiňovaných parametrů a také jedna z nejvíce proměnných hodnot. Velmi záleží na jízdním stylu, profilu tratě, váze jezdce, nastavení asistence, použitém typu motoru a řídicí jednotky atp. Zákazník bohužel mnohdy zjistí, že prezentovaný parametr v prospektu nemusí odpovídat skutečnosti (někteří výrobci uvádí dojezdy korektní, někteří se tento údaj snaží nadhodnotit). 

Doporučujeme, aby se zákazník důkladně informoval u prodejce na dojezd konkrétního modelu elektrokola (reálně vyzkoušený dojezd, nikoliv údaj z katalogu).

Obecně můžeme dojezdy rozdělit do následujících kategorií:

60-90 km na jedno nabití – baterie o kapacitě 400-500Wh

80-130 km na jedno nabití – baterie o kapacitě 500-650Wh

100-180 km – baterie o kapacitě 650-950Wh

Jakou částku jste ochotni investovat?

Zde to není pouze o tom, kolik za kolo utratíte peněz, ale je důležité najít správný poměr mezi cenou, výbavou a využitím. Jedná se o poměrně složitou otázku, která je velmi individuální a citlivá. Nejsme v žádném případě zastánci prodeje předražených kol, ale matematika je v tomto případě poměrně jednoduchá.  

Pokud chcete koupit rozumné elektrokolo, nemá smysl se tlačit s cenou příliš nízko. Nižší počáteční investice je obvykle vykoupena  vyššími investicemi do servisu a údržby kola, a nakonec zákazník utratí více peněz, než v případě zakoupení „kvalitnějšího“ produktu hned na začátku. Rozumné elektrokolo můžete dnes pořídit v ceně nad 40 000 Kč, optimální výběr je poté v relacích nad 60 000 Kč.

Přehled kategorií elektrokol

Městská elektrokola

Stojíte každé ráno v nekonečných zácpách, den Vám zkazí ti, kteří mají vlastní pravidla a vždy přednost? A mezi vámi se proplétá na elektrokole někdo, kdo má díky snadnému zařazení mezi pěšáky stále zelenou? Co takhle rozmetat stereotyp, se kterým jste vlastně pořád trochu nespokojeni. Není čas něco změnit?

Treková a krosová elektrokola

„Jel (jela) bych s tebou, ale víš, že ti nebudu stačit.“ Pár elektrowatů a ze společných vyjížděk, které by měly skončit příjemnou náladou ze sdílených zážitků, se nestane traumatizující záležitost bez toho, aby se muž neustále otáčel a žena se cítila odstrčená a zapomenutá vzadu (anebo naopak). Otevřete si možnosti pro společnou cykloturistickou dovolenou či vícedenní výlet na kole do neznáma.

Horská elektrokola

Horské elektrokolo otevře cestu do terénu, jízda v něm je zábavnější a díky omezení kontaktu s dalšími účastníky silničního provozu i bezpečnější. Nemusíte se hned vypravit do alpských průsmyků, jejich zdolaný počet může být proti klasickému kolu násobný, stačí i celodenní cesta vrchovinami a českými „brdky“, prožijete den v kontaktu s přírodou. 

Celoodpružená elektrokola

Intenzivní zážitky v co nejkratším čase? Sjezd je pro vás zaslouženou odměnou za nekonečné stoupání? Rychlost je vaše první ctnost? Čas, kdy stoupáte, považujete za zbytečný? Nebo chcete ušetřit síly a máte jen málo trpělivosti na souboj se sebou samým? I tady mají elektrokola plnohodnotnou nabídku celoodpružených modelů se zdvihy podle vašich představ. Váš oblíbený trail dostane novou podobu, elektromotor a vyšší rychlost posunou vaše technické dovednosti. 

Na co se ptát při výběru elektrokola a s čím by měl prodejce poradit?

Jaký typ pohonu (motoru) zvolit?

Pokud vám to rozpočet umožní, orientujte svůj pozornost na středový motor, který poskytuje momentálně nejpříjemnější jízdní vlastnosti a nejdelší dojezdy. Nicméně pamatujte na fakt, že na tuto otázku neexistuje univerzální odpověď, protože každý zákazník očekává od kola trochu něco jiného. Tudíž nelze globálně říct, že ten či onen typ pohonu je nejlepší. 

U této otázky je velice důležité, aby Vám prodejce věnoval čas a dobře pochopil, co přesně od elektrokola očekáváte, jaké jsou Vaše požadavky a možnosti.

Nábojový elektromotor

Elektromotory umístěné v náboji elektrokola byly do jisté míry vytlačeny středovými motory, ale výrobci stále tyto zadní motory nabízejí. Elektrokola s nábojovým motorem nemají torzní snímač a reagují pouze na otáčky pedálů, kde je i umístěn magnetický snímač. Nábojové motory mají menší výkon a jsou určeny na pohodlnou jízdu. 

Tyto motory jsou povětšinou použity u městských a trekových elektrokol v cenově dostupnějších segmentech, kde mají své opodstatnění. Na aktivnější cykloturistiku vás tato motorizace může však již limitovat.

Výhody: 

  • Nižší pořizovací cena
  • Tichý chod motoru
  • Servisní zabezpečení + nižší cena náhradních dílů
  • Vhodné pro rekreační jízdu v mírně zvlněném terénu
  • Výrobce může použít libovolný akumulátor - tím pádem se objevují modely s kapacitou baterie až 900 Wh!

Nevýhody: 

  • Vyšší hmotnost motoru
  • O něco méně přesný torzní snímač
  • Pomalejší nástup výkonu při rozjezdu
  • Občas nalezneme v rámci servisu drobné výrobní nepřesnosti
  • Není možné zvýšit rychlost nad 30 km/h

 

Středový elektromotor

Elektrokola se středovým pohonem patří k absolutní špičce v nabídce kvalitních elektrokol. Výrazněji se začala elektrokola se středovým motorem prosazovat od roku 2014, nicméně v posledních letech zažívají obrovských rozmach a můžeme s klidem říci, že středové motory téměř zcela vytlačily nábojové motory - tedy motory umístněné většinou v zadním náboji.

Někdy to u nás na prodejně vypadá, že nic jiného, než středové pohony ani neprodáváme ... Dlouhodobou jedničkou v daném segmentu je bezpochyby německý výrobce BOSCH. Nicméně každým rokem mu stále více a více dýchá na záda celá řada velmi silných konkurentu, mezi ty nejžádanější patří dnes YAMAHA, BAFANG, SHIMANO nebo BROSE

Výhody: 

  • Příjemný pocit z jízdy (vysoký výkon, citlivé dávkování)
  • Tichý chod motoru
  • Vysoká spolehlivost
  • Velký výkon motoru až cca 900W asistence
  • Optimální těžiště = výborné jízdní vlastnosti
  • Vhodné i do těch nejtěšších podmínek
  • Možnost asistence až do 50 km/h

Nevýhody: 

  • Vyšší  pořizovací cena (ve srovnání se zadním motorem)
  • O něco vyšší zatížení řetězové linky (řetěz, kazety) 

 

Porovnání středových motorů

VýrobceTYP MOTORUtočivý moment (NM)VÁHA (kg)
BOSCH               Performance CX - SMART 85 2,84
BOSCHPerformance CX 4. Gen.85 2,79
BOSCHPerformance Line653,21
BOSCHActive Line / Active Line Plus 503,28
YAMAHAPW-X385 2,75
YAMAHAPW-X2803,06
YAMAHAPW-ST70 3,41
YAMAHAPW-TE603,4
SHIMANOEP8852,57
BAFANGM50095 (papírově*)3,41
BAFANGM400/42080 (papírově*)3,68
BROSEDrive S902,9

Jaký typ umístnění baterie zvolit?

Integrovaná baterie

Integrace baterie je jedna z nejpoužívanějších typů baterií v současné době. Baterie je schovaná v rámu a je samozřejmě vyjímatelná. 

Je možnost baterii nabíjet přímo v rámu nebo i mimo rám elektrokola. Kapacity integrovaných baterií se pohybují od kapacity 400Wh - 900Wh v závislosti na značce kola a typu modelového provedení.

Rámová baterie

Je umístěná na rámu elektrokola. Jedná se z konstrukčního pohledu o nejvhodnější umístění baterie. 

Elektrokolo s rámovou baterií vykazuje ideální poměr vyvážení hmotnosti a baterie díky svému umístění nenarušuje těžiště elektrokola (jako např. baterie umístěná na nosiči). Navíc se jedná jedno z nejlehčích provedení. 

 

Nosičová baterie

Obvykle používá především u městských a cestovních elektrokol, kde se předpokládá využití nosiče. 

Nosič, ve kterém je baterie umístěná je dvoupatrový, díky čemuž můžete na nosič umístit např. košík či brašnu a baterii je i přesto možné snadno vyndat. 

Kvalita a životnost baterie?

Elektrokola dnes už používají především moderní  typy lithiových baterií. Jedná se o modifikace - Li-Pol, LiFePO4 či Li-Ion, což jsou komerčně nejpoužívanější typy baterií. Vyznačují se dobrým poměrem mezi váhou, výdrží, životností a cenou. 

Běžné napětí těchto akumulátorů je 36V (výjimečně i 48V).  Životnost baterie je odvozená od kvality použitých článků baterie a v neposlední řadě záleží také na technické úrovni použité elektroniky BMS. V praxi se životnost baterie pohybuje v rozmezí 5 až 8 let. 

Několik faktů o bateriích elektrokol:

  • Baterie nemají paměťový efekt = baterii můžete nabíjet i po krátké jízdě nebo v průběhu jízdy
  • Životnost baterie je obvykle 600 - 1000 nabíjecích cyklů
  • Životnost baterie v km se pohybuje okolo 15.000 - 25.000 km nebo 4 - 8 let
  • Doba nabíjení na 80% kapacity je cca. 1,5-4 hodiny (plné nabití do 3-8 hodin)
  • Kvalitní baterie by měla mít BMS (Battery Management System) = elektronická ochrana, která zajištuje dlouhou životnost baterie

Správná volba velikosti rámu

Jakou velikost rámu elektrokola správně zvolit? To je často kladená otázka našich zákazníků. Abychom Vám ulehčili výběr vhodného elektrokola a správné velikosti rámu, připravili jsme pro Vás několik užitečných informací, které Vám pomohou vybrat správnou velikost rámu pro Vaší postavu. Celý článek naleznete ZDE

Při výběru nového elektrokola a velikosti rámu vycházejte z Vašeho prvního dojmu a pocitu, jak se Vám na kole sedí. Většina článků, odborné literatury a bohužel i personálu na běžných cyklo prodejnách vychází stále z cyklistické "sportovní" praxe, kde je kladen důraz na efektivitu šlapání, minimální odpor vzduchu, sportovní posez a mnohé další aspekty.

Ze zkušenosti však víme, že si kupujete elektrokolo kvůli komfortu a pohodlí, proto není nutné dodržet všechny kritéria - jako u výběru sportovního/závodního kola. Nezapomeňte, že aby Vám nové elektrokolo dělalo radost, musíte se na něm cítit pohodlně a sedět přirozeně. 

Nechte si poradit. Pokud si nejste jistí, nechte si poradit. Buď od zkušenějšího cyklisty nebo se můžete obrátit přímo na nás - ZDE

Rozvor

Vzdálenost mezi středy předního a zadního kola. Obecně platí, že kratší rozvor mají hravější a mrštnější biky a ty s delším rozvorem jsou naopak stabilnější a budete se s ním cítit lépe ve vyšších rychlostech. Jenže to nemusí platit vždy a nakonec nemá samotný rozvor moc smysl řešit. On totiž tak nějak vyplyne z ostatních parametrů, které určují charakter kola konkrétněji. Viz dále.

Délka horní rámové trubky

Horní rámová trubka bývá často různě zalomená, proto se počítá s její tzv. efektivní délkou, což je vodorovná vzdálenost od bodu, kde se protíná horní rámová trubka s hlavovou trubkou, do bodu, kde ta vodorovná přímka protne sedlovou trubku. Je to zhruba vzdálenost sedla a úchytu představce. Někdo to proto bere jako důležitý rozměr pro stanovení délky rámu a jak na něm budete natažení. To ano, ale podobně jako rozvor není tento rozměr samostatně moc vypovídající.

Úhel hlavové trubky

Úhel hlavové trubky určuje sklon vidlice, což má velmi silný vliv na obratnost a stabilitu kola. Čím víc bude vidlice jakoby kolmo k zemi, tím bude kolo ovladatelnější, mrštnější, ale také mnohem nervóznější ve vyšších rychlostech a na nerovném povrchu. Více předkloněná vidlice funguje přesně naopak. Sjezdová kola proto mají vidlici skloněnou v úhlu 60-65 stupňů, u trailbiků to je 65-68° a XC kola mají úhel 68 stupňů a víc.

Zkušenosti a reference

Při výběru kola je dobré se nespoléhat pouze na informace z katalogů a internetových stránek výrobců, ale doporučujeme vycházet z referencí majitelů a zkušeností prodejce či známých. Mnohdy se jedná o jednu z nejcennější zpětných vazeb, které můžete získat. Proto je dobré se v rámci výběru bavit s prodejcem i o jeho zkušenostech a doporučeních. 

Pokud budete mít pocit, že Vám prodejce neposkytne potřebné informace, doporučuji navštívit specializovanou prodejnu, kde máte garanci odborných informací a především reálných zkušeností s jednotlivými typy elektrokol a jejich pohonů.

Na co si dát pozor?

Jedním z nejhorších zážitků zákazníka je koupit si nevhodné nebo méně kvalitní elektrokolo, pak proklínat každý ujetý kilometr, a nakonec si muset pořídit elektrokolo další – lepší a při troše štěstí již „to pravé“. 

To ale platí skoro u všeho, co kupujeme nové a nemáme s tím velkou zkušenost. Zaměřme se na proces výběru vhodného elektrokola trochu jinak, z druhého konce. 

Zkusíme upozornit na nejčastější chyby, kterých se zákazníci při výběru nového elektrokola dopouštějí. Co jsou tedy ty nejčastější chyby?

Nepodceňujte mechanickou výbavu elektrokola

Často opomíjeným parametrem při výběru elektrokola je úroveň mechanické výbavy. Jedná se o faktor, který přímo ovlivňuje životnost a spolehlivost kola, jeho dojezd, výkon a pocit z jízdy. V neposlední řadě také ovlivní to, jak elektrokolo jede, pokud jedete bez využití elektropohonu (tedy bez použití elektřiny). 

U levných kol se projevuje větší odporová hodnota mechanických komponentů a „ušlapat“ takové kolo je mnohdy poměrně náročné. Proto doporučujeme vybírat i mechanickou výbavu citlivě podle typu použití a finančního rozpočtu. Věřte, že i mezi elektrokoly v podobné cenové hladině se objevují poměrně velké technické rozdíly, a ne vždy platí úměra čím dražší, tím kvalitnější produkt.

Zákazníci se často orientují výhradně na výbavu elektropohonu a baterie, a mechanickou výbavu příliš neřeší. Nevyznají se v tom, podceňují ji.

Nevhodné porovnání produktů

V rámci porovnání jednotlivých elektrokol, jejich hodnot a parametrů dochází mnohdy k chybám, které celé porovnání zkreslují ve prospěch či neprospěch jednotlivých produktů. Jedním z často řešených parametrů je například dojezd elektrokola. Pro získání korektního srovnání je důležité zohlednit nejenom kapacitu baterie ve Wh či Ah, ale také samozřejmě spotřebu daného typu motoru. 

V praxi běžně zjistíte, že elektrokola se stejnou kapacitou baterie mají různé dojezdové hodnoty, mnohdy i o desítky kilometrů. Je to způsobené rozlišným nastavením řídicí jednotky, typem motoru a jeho reálnou spotřebou. Vždy je důležité abyste porovnávali porovnatelné.

Vyhněte se přestavbě běžného kola na elektrokolo

Mnoho zákazníků s námi řeší, zda koupit nové elektrokolo, nebo se pustit do přestavby jejich stávajícího kola, které je ještě v rozumném technickém stavu. Pokud žijete bezodpadním způsobem života, asi nebudete souhlasit, ale podíváme-li se na jízdní vlastnosti a funkčnost, je zcela jasné, že přestavba pokulhává a nové elektrokolo vítězí.

 Co se týče finanční roviny, i zde se přestavba ve většině případů již nevyplatí. Ceny nových elektrokol se přibližují ceně přestavbových sad, ale komfort a pocit z jízdy přestavěného elektrokola není možné přirovnat k pocitu z jízdyna elektrokole novém. Smysl přestavby osobně lze uznat v případě, kdy vlastníte nějaké atypické či speciálně upravené kolo, kterého se nechcete nebo nemůžete vzdát.

Nerozhodujte se podle ceny

Už to tu bylo řečeno vícekrát, ale velká část zákazníků se snaží zorientovat v nabídce elektrokol pouze podle ceny. Pro utvoření základní vstupní selekce tato metoda může fungovat, ale pro detailnější srovnání produktů je to již zavádějící. Trh je dnes hodně nestabilní a různorodý i co se týče cen.

Poměrně často se stává, že velice podobně vybavená elektrokola mají mezi sebou vysoký rozdíl v prodejní ceně, někdy se může jednat klidně o částku 5 000 – 30 000 Kč. Díky covidu, který změnil cyklistický trh naprosto zásadně, se dnes do prodejní ceny promítají nejen vstupní náklady komponentů, ale také cena dopravy a vícenáklady spojené s výrobou a nedostatkem surovin. Podíl těchto více položek může být značný. 

Pokud zodpovědně porovnáme jednotlivé nabídky a projdeme jejich výbavy, může-
me vám pomoci vybrat kvalitní elektrokolo, které nejlépe kombinuje poměr ceny, parametrů a úrovně zpracování.

Ne vždy totiž platí pravidlo, čím vyšší cena, tím vyšší kvalita. Pokud se vám podaří citlivě vybrat vhodný model, můžete ušetřit nemalé peníze.

Ovlivnění při výběru nepodstatným faktorem

Při výběru elektrokola se koncentrujte především na důležitá a stěžejní kritéria. Nenechte se zbytečně rozptýlit věcmi, které je možné snadno upravit či vyměnit.

Velmi často lidé podřizují výběr nového kola zdánlivě banálním věcem, jako je typ sedadla, typ řídítek, zda má kolo blatníky, nosič, světla apod. Zde je důležité si uvědomit, že tyto komponenty je vždy možné v rámci objednávky vyměnit, upravit či doplnit

Někdy také mají zákazníci tendenci lpět na tom, čemu rozumějí, nebo na tom, co někde slyšeli. A o tom podstatném nemají ‚páru‘. Vyberte si tedy vhodný typ kola a v druhém kroku si ho nechte upravit dle své představy a potřeby.

Nákup elektrokola u nespecializovaného prodejce

Tento problém je asi nejcitlivějším tématem při výběru elektrokola. Pokud již máte vybraný konkrétní typ, je logické, že si chcete ověřit, za jakých podmínek a v jakých cenách je možné produkt získat. Každý prodejce se v rámci boje o zákazníka snaží nabídnout co nejvíce argumentů, proč zakoupit kolo právě u něho. Obvykle se jedná o kombinaci různých dárků, bonusů a slev. Mějte však vždy na paměti, že elektrokolo není rychlovarná konvice nebo žehlička, kterou v případě potřeby pošlete na opravu nebo rovnou vyhodíte a koupíte novou. 

Jedná se o dopravní prostředek, který vyžaduje určitou odbornou péči. A to nejen v rámci předprodejního servisu a přípravy kola, ale samozřejmě také v rámci servisu záručního a pozáručního. Vždy je tedy důležité, jakou úroveň servisních služeb prodejce dokáže nabídnout a jakou výbavou a zkušenostmi v oboru disponuje. 

Elektrokola umožňují celou řadu nastavení, úprav, diagnostik, zrychlení, ale pouze specializovaný servis dokáže všechny tyto úkony kvalifikovaně provést. V neposlední řadě se jedná také o kvalitní péči o baterii a její případnou repasi, abyste nemuseli v případě potřeby kupovat ihned novou.

Unáhlený nákup zboží „v akci“

Zná to každý z nás. Někdy narazíte na nabídku, které se prostě nedá odolat. Taková situace či nabídka vás může potkat i při výběru elektrokola. Vzhledem k tomu, že elektrokolo kupujete na delší časový horizont a v ideálním případě na něm budete trávit velké množství volného času, je důležité elektrokolo koupit opravdu zodpovědně. 

Před nákupem tedy vždy důkladně zvažte podstatné parametry a řiďte se výše uvedenými informacemi. Téměř každý den řešíme dotazy nešťastných zákazníků, kteří nákup elektrokola uspěchali a se zakoupeným produktem nejsou spokojení. Většinou jim nezbývá nic jiného, než takové kolo s poměrně velkou ztrátou prodat a koupit nové, které bude vyhovovat jejich potřebám. Není nutné vysvětlovat, že z prvotní finanční úspory se stává rázem celkem velký prodělek, a navíc spousta starostí a ztraceného času.

Výběr odlišné technologie při nákup dvou a více elektrokol

V případě, že kupujete do rodiny, okruhu přátel či firmy více elektrokol, doporučujeme při výběru zohlednit použitou technologii pohonu. Pokud to situace umožňuje, získáváte velkou výhodu, když si mezi jednotlivými koly můžete zaměňovat baterie, stačí vám jeden typ nabíječky a kola disponují stejným výkonem, úrovní asistence a ovládáním. 

Tuto skutečnost oceníte zejména v tu chvíli, kdy si v rámci výletu můžete baterie vyměnit či půjčit podle po- třeby (může se např. stát, že jeden ve dvojici je lehčí a má delší dojezd než ten druhý apod.) Nebo si můžete vypůjčit baterii od někoho, kdo zůstane doma, a zdvojnásobíte tím dojezd. Tento faktor není při výběru rozhodující, ale je škoda, pokud si například manželé koupí jedno kolo se středovým pohonem BOSCH a druhé se středovým pohonem YAMAHA, přijdou o výhodu této kompatibility. To samé platí i podobné úrovni mechanické výbavy, která vám zaručí podobnou servisní náročnost a přibližně stejně dlouhé servisní intervaly.

Závěr

Závěrem je dobré zmínit, že doporučujeme každému zákazníkovi, aby si zvolený typ kola před zakoupením vyzkoušel v rámci testovací jízdy. Taková jízda by měla být alespoň v rozsahu pár kilometrů, pouze tak budete mít možnost si kolo dokonale osahat, vyzkoušet posed a jízdní vlastnosti. Bez testovací jízdy nemáte nikdy jistotu, že sebelépe vybrané kolo bude právě pro Vás tím „PRAVÝM“.

Přejeme Vám mnoho štěstí a trpělivosti při výběru Vašeho nového elektrokola. Věřte, že pokud zvolíte správně, budete novým elektrokolem nadšeni a zažijete s ním mnoho nevšedních a úžasných zážitků, které Vás nabijí novou energií.

 

Pokud byste chtěli s výběrem pomoci, můžete se na mě obrátit, rád vám osobně poradím. 

Lukáš Drahovzal, majitel
602 680 701
obchod@akumo.cz 
 

Podívejte se, jak to u nás vypadá

To co děláme nás baví
a děláme to Naplno!

  • Od roku 2007 Na budování naší vize pracujeme již od roku 2007 a každým rokem jsme stále blíže našemu cíli. Vytvoření unikátního komplexního místa, kde jsou elektrokola jako doma.
  • Co děláme? Naší prioritou a vášní jsou elektrokola. Od samého začátku se orientujeme a specializujeme především na elektrokola a nechceme se rozptylovat ničím ostatním. Výsledkem je odborný personál, který je připravený vám pomoci se vším potřebným.
  • Proč to děláme? Baví nás mechanika, rádi řešíme technické spojitosti, dáváme šanci věcem, které se zdají být neřešitelné, milujeme udržovat vnitřní části technických prvků. Chceme aby naši zákazníci mohli svá elektrokola používat co nejdéle bez starostí při svých zážitcích na nich.
  • Kde to děláme? Najdete nás na Mělníku, kde se nám podařilo na zelené louce postavit zcela novou prodejnu, která splňuje všechny prvky moderní prodejny a místa, kde byste měli získat služby na té nejvyšší možné úrovni. Velkou pozornost věnujeme nejenom prodeji, ale hlavně servisu. Ať se tedy zaměříme na nářadí, techniku, diagnostiky, školení mechaniků, kapacitu servisu a dostupnost dílů.. všemu klademe maximální prioritu.
  • Kdo to dělá? Celkem nás je již přes 30. Na prodejně můžete potkat 8 specializovaných prodejců, připravených poradit s výběrem vhodného elektrokola. Servis pro vás zabezpečuje dnes již přes 15 stálých techniků, kteří pravidelně podstupují školení, v oboru jsou řadu let a mají kapacitu věnovat se vám, ať už je potřeba udělat mechanický servis, odborný servis motoru či  akumulátoru. Jako bonus je většina našeho týmu aktivními jezdci a proto se s vámi mohou podělit o reálné zkušenosti z terénu ..

Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál…


Porovnání produktů zavřít

Zboží bylo přidáno do porovnání produktů.

Cookies

Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností. Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.