Úvod
HYBE CF 11 2025 se může pochlubit radikálně novým designem, zároveň je zaměřen na sportovní jezdce a náročný terén. Nástupce jejich specializovaného závodního eMTB – na kterém Andrea Garibbo obsadil 2. místo na mistrovství světa E-Enduro 2024 – prošel kompletní rekonstrukcí designu. HYBE byl na dietě, stará hliníková zadní stavba byla kvůli snížení hmotnosti nahrazena uhlíkovými vlákny. S hmotností pouhých 23,35 kg je nové elektrokolo o celé 3 kg lehčí než HYBE 9 2024.
Motor také prošel proměnou na nejnovější 5. generaci systému Bosch Performance Line CX, za staršího bratra CX Race 4. generace. V kombinaci s nastavením mulletových kol – 29” vpředu a 27,5” vzadu – a zdvihu 170 mm vpředu a 160 mm vzadu slibuje snadné zdolání náročných trailů. Vyzkoušeli jsme nový HYBE na našich domácích trailech a na členitých tratích Finale Ligure. Náš cíl? Chceme zjistit, zda tento stroj vážící 23,35 kg s cenovkou 250 000kč splňuje očekávání.

Nový Haibike HYBE CF 11 2025 v detailu
Počkejte! Co? Když jsme poprvé viděli Haibike HYBE CF 11, nemohli jsme tomu uvěřit. Výrazný, charakteristický designový prvek charakteristický hrb v horním rámu je pryč. Místo toho nový design přebírá silné podněty z jejich minimalističtějšího ultralehkého eMTB, Haibike LYKE.

Nový HYBE CF 11 se vyznačuje celokarbonovou konstrukcí (CF = Carbon Fibre), zatímco předchozí model měl přední trojúhelník z karbonových vláken spárovaný s hliníkovou zadní stavbou. Pro zaryté hlínaře Haibike nabízí také HYBE 10.5, verzi vyrobenou výhradně z lehkého hliníku.
Zvýšené používání karbonu není jedinou změnou. HYBE se nyní vyznačuje horizontálně montovaným tlumičem v kombinaci s nově navrženou konstrukcí zadního odpružení. Haibike také ustoupil od svého modulárního kolejnicového systému - MRS pro držáky příslušenství a místo toho se rozhodl pro jeden klasický držák na láhev s vodou nebo sadu nářadí.

Bližší pohled na otočený motor
I v Haibike rádi experimentují s polohováním motoru. HYBE CF 11 je vybaven novou pátou generací motoru Bosch Performance Line CX. Díky točivému momentu 85 Nm a špičkovému výkonu až 600 W slibuje dostatek síly pro strmá a dlouhá stoupání.
Zvrat? U nového HYBE CF 11 je motor otočen o 85° nahoru, integrován do rámu shora a zapouzdřen v karbonovém kokonu. Tato konfigurace vytváří prostor pro umístění dlouhé 800 Wh baterie Bosch PowerTube před motor, nikoli nad ním. Výsledkem je nižší těžiště, jehož cílem je zlepšit ovladatelnost zejména v úzkých zatáčkách.
Pro srovnání, předchozí model HYBE 11 byl vybaven motorem Bosch Performance Line CX Race, který nabízí o něco ostřejší záběr se 400% asistencí pedálu v režimu Race ve srovnání s 340 % nového CX v režimu Turbo. Aktualizované senzory páté generace však poskytují znatelně hladší zapojení a rozpojení, poskytují mnohem přirozenější pocit – a co je nejdůležitější, zcela bez chrastění.

Kromě toho zůstává spodní rámová trubka s touto novou konstrukcí uzavřená, což zvyšuje tuhost rámu. Baterii lze stále vyjmout - kryt v blízkosti spodního držáku lze odklopit do strany pomocí otočného knoflíku, čímž se odhalí háček uvolněný smyčkou – slouží k odjištění baterie, což umožňuje baterii vysunout ze spodní části spodní rámové trubky. Bohužel to ale jde opět jen s kolem vleže nebo hlavou dolů.


Baterii lze nabíjet i přímo na elektrokole. Nabíjecí port je umístěn v trojúhelníku rámu na sedlové trubce, kde je dobře chráněn před nečistotami a blátem, ale zůstává snadno přístupný. Nabíjecí port také slouží jako propojení pro volitelný Bosch PowerMore 250 Wh Range Extender (prodává se samostatně). Tato funkce je však dostupná pouze pro vyšší jezdce – pouze velikosti rámu L a XL mají dostatek místa pro umístění přídavné baterie.

Systém Bosch se ovládá pomocí elegantního minimalistického Mini Remote na řídítkách a integrovaného ovladače systému v horní rámové trubce. Aerodynamický kokpit zdůrazňuje minimalistický vzhled HYBE CF 11.
Specifikace testovaného Haibike HYBE CF 11 2025
Haibike HYBE CF 11 2025 je vybaven vidlicí RockShox ZEB Ultimate a vzduchovým tlumičem RockShox Super Deluxe Ultimate, oba nabízejí špičkový trailový výkon a rozsáhlou stavitelnost. RockShox Reverb AXS se zdvihem 150 mm, spárovaný s bezdrátovou přehazovačkou SRAM GX Eagle Transmission, zajišťuje čistý kokpit. Teleskopická sedlovka využívá stejnou baterii jako zadní přehazovačka, která zajišťuje přesné a spolehlivé řazení i při zatížení.


Bezdrátové ovladače pro přehazovačku SRAM GX Eagle Transmission a RockShox Reverb AXS jsou namontovány na karbonových řídítkách RaceFace Era. Jediné kabely viditelné v kokpitu – ke zděšení domácích mechaniků vedené přes headset – patří brzdám SRAM MAVEN Ultimate. Ty poskytují ohromnou brzdnou sílu ve spojení s 220 mm kotoučem vpředu a 200 mm vzadu, čímž se kolo dostane z 50 na 0, jako by narazilo do cihlové zdi.

Parametry Haibike HYBE CF 11
Motor Bosch Performance Line CX Gen5 85 Nm
Baterie Bosch PowerTube 800 Wh
Ovladač Bosch Mini Remote
Vidlice RockShox ZEB Ultimate 170 mm
Zadní tlumič RockShox Super Deluxe Ultimate 160 mm
Sedlovka RockShox Reverb AXS 170 mm
Brzdy SRAM Maven Ultimate 220/200 mm
Řazení SRAM GX Eagle AXS Převodovka 1x12
Představec Raceface Turbine R 35 40 mm
Řídítka Raceface Era Carbon 780 mm
Kola 29"/27,5" (přední/zadní)
Ráfky DT Swiss HX 1501
Velikost S M L XL
Hmotnost 23,35 kg
Celková maximální hmotnost 135 kg
Užitečné zatížení (jezdec/výbava) 111,65 kg
Příprava na stojánek ano
Možnost PowerMore pouze u velikostí L a XL

Specifikace variant nového Haibike HYBE 2025
Haibike HYBE 2025 je k dispozici ve dvou variantách specifikací, CF 9 a nejvyšší CF 11, které jsme testovali. Oba modely sdílejí stejný vysoce kvalitní karbonový rám, spolehlivé pneumatiky Continental Kryptotal a motor Bosch Performance Line CX s 800 Wh baterií.

CF 9 je zaměřena na jezdce, kteří hledají solidní nastavení za atraktivní cenu. Za zhruba 188 000 kč je vybaven čtyřpístkovými brzdami SRAM DB8, bezdrátovým řazením SRAM S1000 Transmission a odolnými hliníkovými koly od WTB. Odpružení se skládá z vidlice RockShox ZEB Select RC a tlumiče RockShox Super Deluxe Select+. I když tyto komponenty nenabízejí stejnou úroveň nastavitelnosti a výkonu jako nejvyšší modely, díky jejich zjednodušenému nastavení jsou vhodné pro začátečníky.
Geometrie nového Haibike HYBE CF 11 2025
Nový Haibike HYBE CF 11 2025 je dostupný ve čtyřech velikostech: S, M, L a XL. Jezdci, kteří plánují použít volitelný Range Extender, by si měli uvědomit, že je kompatibilní pouze s velikostmi rámů L a XL. Ve velikosti L má kolo dosah 481 mm, takže je o něco delší než starý HYBE 9. Na druhou stranu byly řetězové vzpěry zkráceny na 450 mm a zůstávají konzistentní ve všech velikostech. V kombinaci s 27,5″ zadním kolem to dává elektrokolu hbitý a agilní pocit.
Size | S | M | L | XL |
---|---|---|---|---|
Seattube | 400 mm | 430 mm | 460 mm | 490 mm |
Toptube | 560 mm | 592 mm | 625 mm | 657 mm |
Headtube | 110 mm | 120 mm | 130 mm | 140 mm |
Úhel hlavy | 64,5° | 64,5° | 64,5° | 64,5° |
Úhel sedu | 77,7° | 77,6° | 77,5° | 77,5° |
Řetězová vzpěra | 450 mm | 450 mm | 450 mm | 450 mm |
BB Drop | 10 mm | 10 mm | 10 mm | 10 mm |
Rozvor kol | 1,211 mm | 1,245 mm | 1,279 mm | 1,313 mm |
Reach | 421 mm | 451 mm | 481 mm | 511 mm |
Stack | 633 mm | 642 mm | 651 mm | 660 mm |
Nový Haibike HYBE CF 11 2025 na trailu
Posaďte se! I když jsou stezky ve Finale drsné, díky úchvatným výhledům na Ligurskou riviéru to všechno stojí za to. Abychom to všechno vstřebali, šlapali jsme na Haibike téměř na každém stoupání v této oblasti. Uvolněná, vzpřímená jízdní pozice a vyvážené rozložení hmotnosti mezi ruce a sedlo dělají z HYBE CF 11 fantastického společníka na dlouhé túry nebo objevování vzdálených vrcholů.

Na lesních cestách působí elektrokolo efektivně. Když jsou věci strmější a techničtější, HYBE CF 11 se promění v horskou kozu. Strmý úhel sedla udržuje horní část těla a váhu vpřed a zajišťuje dostatečný tlak na přední kolo. To zabraňuje zvednutí předního kola a udržuje jej pevně usazené, což nabízí přesnou přilnavost při projíždění náročnými úseky.

Vrcholu jsme dosáhli jen lehce zadýchaní, protože motor Bosch CX v režimu Turbo funguje jako sedačková lanovka – měli jsme spoustu času kochat se výhledem. Po pár záběrech byl čas vrhnout se na další sestup.

Na flow trailech HYBE CF 11 ukazuje, že i když se přesně nepřemění v pružného geparda, je stále rychlý a pohotový. Díky kratším řetězovým vzpěrám ve srovnání s předchozím HYBE 9 a nižšímu těžišti kolo splňuje slib Haibike o agilitě. Bez námahy zvládá rychlé změny směru – ne úplně jako gepard pronásledující zajíce, ale rozhodně Vám vykouzlí široký úsměv na tváři.

Pro koho je Haibike HYBE CF 11 2025 určen?
Všichni – nebo alespoň velmi široké publikum! HYBE osloví širokou škálu jezdců, díky své pohodlné jízdní poloze je ideální pro dlouhé túry a průzkumná dobrodružství. Zároveň je ideální volbou pro jezdce, kteří rádi posouvají své limity, ti se budou na Haibike cítit jako doma. Úspěšná rovnováha mezi stabilitou a citlivým ovládáním překlenuje propast mezi pohodlím a výkonem.
Závěr o novém Haibike HYBE CF 11 2025
S modelem HYBE CF 11 2025 Haibike nejenže prolomil novou půdu z hlediska designu, ale také přináší elektrokolo, které kombinuje agilitu a stabilitu do působivého celkového balíčku. Zatímco dlouhá sedlová trubka mírně omezuje volnost pohybu ve velmi strmém terénu, celokarbonový rám, výkonný motor Bosch Performance Line CX 5 generace a promyšlená geometrie dodává sílu na technických trailech i při pohodových túrách. Je to skutečně všestranný společník pro sportovní dobrodružství.
Výhody:
- Vynikající rovnováha obratnosti a stability
- Vyjímatelná baterie
- Komponenty vhodné pro zamýšlené použití
Nevýhody:
- Dlouhá sedlová trubka mírně omezuje volnost pohybu